donderdag 12 januari 2017

Met een Bucket-list gaan we 2017 in.


Lieve allemaal,



Normaal sluit ik het jaar altijd af, zoals u van mij gewend bent, met een overdenking. Maar 2016, zou ik toch vele beschreven bladzijdes, eruit willen scheuren, en juist de mooiste laten staan. Maar dat kan simpelweg niet. Natuurlijk ben ik blij dat de sonde niet langer meer via mijn neus naar de dunne darm gaat, maar nu rechtstreeks in de dunne darm zit. Alleen de vele ontstekingen en kuren daar tegen. Ja het weegt nog wel steeds op tegen de behoorlijke tegenslagen die ermee zijn. Maar als ik terug kijk, naar het gedoe wat ik ermee had toen hij in mijn neus zat, hangt de weegschaal gelijk, maar krijgt hij degene nu rechtstreeks in mijn dunne darm de bonus punten, omdat het niet meer zichtbaar is in mijn gezicht. Maar helaas krijg ik nog steeds te weinig voeding binnen, waardoor iedereen alle disciplines en ik toch grote zorgen maakt. Daarnaast wat voor mij echt een pagina is wat eruit mag, is dat ik na 3,5 jaar vechten, knokken helaas toch een dikke vette NEE kreeg van de gemeente voor een elektrisch bestuurbaar ligbed, omdat het te gevaarlijk zou zijn in het verkeer ivm de insulten van de dystonie, en helaas kun je hier echt niets tegen in brengen, en dat doet heel erg veel pijn, maar het maakt ook ontzettend boos, maar ook intens verdrietig, Ik zou nooit meer zelfstandig kunnen verplaatsen, maar vooral nooit meer Storm zelfstandig uit kunnen laten, de grootste wens van mijn bucketlist, staat nu een grote streep doorheen.


Maar daarnaast zijn er ook vele bladzijdes waarvan we kunnen zeggen deze verdienen een goud randje, het verhuizen, ook al is nog steeds helaas alles door vele redenen niet in orde, woon in nu wel beneden, wat mij veel meer mogelijkheden bied, zoals in de tuin kunnen liggen, zelfs weer douchen, want dat heb ik 3,5 niet meer gekund en zelf weer in bad, dankzij de hulp van de adl assistentes, en ook dan is daar het moment dat ik dan toch even met Storm kan wandelen, 5 waardevolle minuten.

En ook al lijkt de wereld kleiner te worden, misschien door eigen oorzaak omdat je niet altijd de energie bezit. Ben ik dankbaar voor de mensen die ik om mij heen heb.



Inmiddels is het nu 2017, het jaar van de bucket-list, in de term ‘ Gewoon omdat het nu nog kan’. Ik

Wil hier wel bij zeggen, dat het voor iedereen fijn is om een bucket-list te hebben.

Een doel om naar toe te werken, iedereen heeft dat wel. Iets wat u op uw werk wilt bereiken, of thuis, of als sportdoel. Ook dat kunt u, uw doel noemen, en eigenlijk lijkt dat ook een beetje op een Bucket-list, al ziet die er van mij er anders uit dan die van u. En aanvullen kan altijd nog,

Dat is er ook fijn aan.



Ik heb het niet in volgorde staan wat ik allemaal nog zou willen, en ik weet dat velen doelen een droom blijven. Maar dat moet je ook altijd behouden.



k deel mijn bucket-list hier, omdat ik het niet alleen kan, net zoals u niet alles alleen kunt.. Maar ik deel hem ook omdat, ik mensen om mij heen wil laten zien, dat ik doorga, ondanks alles, mij niet tegen laat houden. Ik weet sommige consequenties. Maar ik kan zeggen, ik heb het wel gedaan, net als u dat zegt, Ik heb het wel bereikt!


  • Hobbykamer ligvriendelijk maken, zodat ik daar op goede momenten, op een andere voorziening, gebruik kan maken, ( en zo werken voor een goed doel)
  • Het feest van het LICHT, in een strandtent, een groot feest, wat vooral draait om LICHT, dat heb je nodig als het leven soms heel erg donker is. met een zelf geschreven nummer, Iedereen die ik ken, iets betekend hebben, er ook bij kunnen zijn,. Een feest voor iedereen die in mijn leven is. En dan uiteindelijk van die natuurvriendelijke lichtballonnen op laten.
  • Boeken uitgeven.
  • Een zangles, van Pia Douwes, een keer zingen in een musical.
  • Nog een keer zwemmen.
  • Een vriendin in Nijkerk bezoeken,
  • Met vriendinnen naar de orchideeën Hoeve, gezellig samen zijn.
  • Zelfstandig dingen ondernemen met Storm X
  • Naar Amsterdam, een nummer inzingen, en ook Amsterdam zien, door de grachten varen.
  • Naar een vriendin in Limburg, samen naar de Maas,
  • Naar een vriendin in Monster, en samen langs de zee rijden, en de hulphonden rennen langs de zee.
  • Miss Montreal ontmoeten,
  • Ilse de lange ontmoeten.
  • Naar Ierland,
  • Einde 2017 weer kunnen vluchten vanwege het vuurwerk.
  • Bijzondere foto’s maken met bodypaint, (heeft een bijzonder doel)
  • Naar een hobbybeurs,
  • Met Storm naar een honden speelbos.
  • Met vriendinnen naar Antwerpen.
  • Een keer optreden in een kroeg, (ben geen idol, of voice zangeres, maar gewoon twee nummers)
  • Vele wandelingen buiten met Storm,
  • En een kleine samen komst voor alle lieve mensen die Storm uitlaten, met al hun liefde.want dat verdienen ze.
  • …………………………………………………………………………………………….

    En ik weet dat het hele grote doelen zijn, en ik vind dat ik ergens al niet mag zeuren, want er is al zoveel gerealiseerd, maar als je niet blijft dromen, kun je ze ook niet waar kunt maken.  ‘wish it, do it!’.
    Maar het feest van het licht is mijn grootste doel. En sommige doelen hebben daar ook mee te maken. Maar ik ben ook al blij met de kleinere doelen, even op bezoek, omdat dat doel net zoveel betekend.

    2017 het jaar van de bucket-list. Want het jaar begint weer met een mooie witte bladzijde, en ik mag hem zelf inkleuren zoals ik dat wil. En kan.
    Daarbij, heb ik jullie allen lief, en hoop ik dat 2017 ook het jaar van helen word, ook al blijven de barsten bestaan, misschien kunnen we lijmen al weet ik dat je het blijft zien, net als een papier wat verfrommelt is, blijf je de kreukels ook zien. Ik ben ook niet perfect, maar ik doe wel mijn best. . En als dat niet gebeurd is het zo. Het is ook het jaar van loslaten. Want dat moet ik doen, ik kan alles niet meer dragen.

    Weet dat iedereen altijd welkom is, en ik wel soms nee moet zeggen, wat ik liever niet doe, maar ik wil er echt voor je zijn, niet half maar helemaal.
    Ik heb jullie lief.

    Liefs Sterremaan en Storm.

1 opmerking:

Unknown zei

Hoi Sterremaan,

Via een Twitter ben ik op je blog beland.
Wilde je zeggen dat ik ontzettend veel respect heb voor de manier waarop je in het leven staat!
Ook mijn leven gaat bepaald niet over rozen, maar bevat veel minder doornen dat jouw leven.
Je beschrijft het nieuwe jaar zo mooi als een papier waar kreukels in gaan komen. Dit voorbeeld ga ik zeker onthouden!
Heel veel succes met je bucketlist!
Hoop van harte dat je er aan het eind van dit jaar weer wat van hebt kunnen afstrepen!

Hartelijke groet,
(En een knuffel voor Storm!)
Ilona